Tillbaks, Yieppi! vecka 27

 

Hej,

 

nu är jag här igen, det var jättelänge sedan. Det har hänt en del. Jag har ju levt i min isolering här. Tråkigt, för att jag är i riskgrupp för Corona. Men nu har det börjat lätta. Nu har bio öppnat. Det är kul, men de tar bara in 50 i varje salong, så det är inga bekymmer. Det är en hel tom rad mellan varje sällskap, så det ska gå bra.

Jag ska träffa min bror på torsdag. Jag har inte sett honom sedan i julas. Det är länge, usch! Men det blir kul och träffas.

Jag gillar kepsarna som jag fått av Jonas. Sofia har gjort dem. Jonas har designat den ena.

Jag undrar när allting är helt som vanligt igen. Det ska bli kul. Jag tror det kommer fram ett vaccin snart. De tror ju inte att Corona kommer att försvinna helt, men om man får fram ett vaccin kan man ju skydda sig. Så då behöver man inte vara lika nervös.

Amundön har öppet i alla fal. Jag har inte varit där, men jag ska nog dit snart. Jag tänker att det är lite risk, men jag ska inte bada. Bara sola. Så kan vi hålla avstånd.

I övrigt åker jag rätt mycket till stugan nu. Mamma har ju semester så jag har varit där 3 - 4 gånger. Och hunden har jag träffat, hon är så gullig. Det märks att hon börjar bli vuxen nu. Hon är inte riktigt lika livlig. Man får locka med godis, då går det bra. Vi träffar säkert henne på torsdag också.

Jag ska börja att åka till Jonas och Sofia regelbundet sedan när Corona har lugnat sig. Det blir väldigt kul. Det är viktigt för mig. Speciellt eftersom det ska komma en liten snart. Vi vet inte när ännu, men det kommer. Nu hade de börjat sina möten på adoptionsbyrån igen. De väntar bara på besked. Jag ser fram emot det väldigt mycket. Det blir väldigt kul att bli farbror. Hedersuppdrag, typ.
 Jag har en massa kläder och presenter redan i skåpet.
I diverse storlekar eftersom man inte vet hur gammalt barnet kommer att vara. Något ska väl passa i alla fall. Jag är mest nöjd med Super Mario pyjamasen. Det var 5 - 7 år på den så den kommer att passa.
Jonas sa att han har köpt sugrör nu, så det var bara för mig att komma! Det är himla skönt att kunna träffa dem själv. Vi har redan planerat hur vi ska titta på film och spela TV - spel och en massa såna saker så det blir kul.

Jag ska på bio ikväll, ”The Peanut Butter Falcon”.
Den handlar om en kille med Downs syndrom som rymmer. Mer vill jag inte säga. Den har ju inte gått så länge. Det var meningen att den skulle haft premiär i mars, men i och med det berömda viruset så blev det inte så.

I övrigt så har jag mina parsamtal och kurser, men de ligger online nu på Zoom. Det är bra att de har kunnat genomföras ändå tycker jag. Sedan så är det urladdningsträffar 6 måndagar den här sommaren.
Det är bra. Det är lite extra kontakt nu och det behövs.

Det största som hänt sedan jag var inne sist är att jag är Baklofenfri. Jag ville visserligen det innan, men det gick väldigt fort. Jag fick en infektion i pumpen så de var tvungna att ta ut den. Operationen gick bra, men jag var väldigt nervös eftersom det blev akut och det var inte så kul. Det har gått sådär efter det. Jag har inte mått helt bra. Det är väl svårt att säga om det beror på det eller något annat. Men jag tror det är allt, med Corona och en massa Rosfebrar och så. Nu får det vara slut på sjukdomar. Jag är trött på det nu, jag vill bara leva.

Andrino, vårt gemensamma gosedjur mår bra. Fast han är lite sur på mig. Han har mest fått stå i fönstret nu. Men han får följa med på bio ikväll, då blir han glad.

Det blev kort idag, men ni fick se mig i alla fall. Jag hade väldigt mycket mail så det är därför. Men jag ska boka in så jag kommer snart igen här.

Kanske om en vecka eller något, beroende på när det finns tid. Ni får ta hand om er så hörs vi av när vi hörs. Men det ska inte dröja 4 månader! Det lovar jag.

Var försiktiga och håll avståndet så ni får hålla er friska och krya

Ha det bra!

Kram, Thomas W

Allmänt | |
Upp