Vecka 29 - målarrapport och annat smått och gott!

Hej!

 

Jag har fortsatt att måla mina teckningar, det går fort – jag har målat 48 st nu. Det är fortfarande väldigt kul! Det är roligt att jag har hittat det där. Jag har ju börjat lägga ut dem på Facebook också och fått väldigt fin respons. Det enda är att jag kommer upp väldigt sent, för det är lättare att göra det i sängen. Jag har gjort 3 enhörningar, 1 hund och 1 ängel det senaste dygnet, så jag är väldigt aktiv. Det är så, när man har längtat efter något länge, då gillar man det. Det funkar ju även om man inte har hel handmotorik för det räcker att klicka i sifforna, så kommer det rätt färg där. Jag får se hur länge jag orkar vara så aktiv med att måla, men just nu är det kul.

Det var väldigt kul i stugan sist. Jag var trött bara. Jag träffade hunden som vanligt, inte lika länge för hon ville gå hem, men det var mysigt i alla fall. Sen vann jag alla 3 gångerna på Astrid Lindgren-spelet – det var kul!

 Om ni vill gå in och titta på mina teckningar, så finns de på min händelse, på Facebook. Varje teckning ligger bara ett dygn där. Gå gärna in och kolla, det är väldigt omväxlande motiv. Ibland gör jag, om någon kompis vill ha, så gör jag och skickar till dem. Enhörningarna är en assistens dotter som älskar, därför gör jag dem.

Parsamtalen går bra, dock lite sommarflugor att folk ställer in, men det får man väl räkna med. Urladdningsträffarna är bra också – det är första året som de har såna. Det är givande. Jag har varit med på alla och ska vara med på måndag igen. Det är bra med kontakt nu, mitt i Corona-skiten här.

Ölandsresan blev i alla fall flyttad till nästa år, så den är inte helt inställd. Den som jag skulle göra med DHR. Det är bra!

Så som i himlen ska vi få nytt datum för i september, jag tror mamma sa att det ska bli någon gång i maj, nästa år.

Det här året är väldigt underligt! Men det är väl bara att vänta. Snart blir det nog som vanligt igen – om det inte kommer något bakslag då, men det får vi inte hoppas.

I övrigt så försöker jag at leva på som vanligt, så gott det går. Nu kan jag i alla fall skriva här igen och gudstjänsterna är igång igen, men de är väldigt hårda på att man ska stanna hemma om man mår dåligt eller så. Det är bra. Jag måste börja leva lite som vanligt, annars blir man knäpp.
Det är inga live-samtal för parsamtalen ännu, det är fortfarande Zoom. Inte så älskvärt Zoom, faktiskt – jag kan ju inte göra allt själv, vilket är tråkigt och sen vill man ju helst ses live också. Jag tycker bättre om Skype – det är lättare, man kan bara prata och behöver inte göra något.

Vill ni att jag ska skriva om något speciellt, så kan ni höra av er. Jag misstänker att många av er är på resa, men ni läser kanske min blogg ändå. Sen tror jag inte att alla har vant sig vid att jag skriver igen, det var väldigt länge sen. Men det är kul.

Jag har lovat min bror att stanna hemma från bion, för han var lite nervös för att jag skulle bli smittad då. Man får väl se om jag följer det helt… eller om jag smiter iväg i alla fall.

Dansen ska i alla fall börja till hösten – det är superkul och jag har väntat på det. Jag hann ju knappt börja innan det blev inställt. Jag tror jag hann att dansa i 4 månader eller nåt. Det är mycket häng hemma nu – jag som ÄLSKAR att sitta still – inte alls och inte Majorna heller! Jag hade 28 resor/månad i genomsnitt innan det här började, nu har jag 2 resor/månad, vilket vittnar om aktivitetsgraden. Det blir mycket glass på 7eleven. Mycket fika där också. Det är typ det som händer. Det och stugan. Det är tur att man har stugan i alla fall! Och parsamtalen på Zoom är ju också jätteviktiga. Jag tror de ska komma igång live i vinter, i november någon gång. Men vi får se, allt beror på om det kommer en ny våg av Corona eller inte.

Jag ser fram emot att träffa morfar när det går, för jag har inte sett honom sen januari, det är väldigt länge. Först var han i Thailand och sen har det varit Corona. De har ju fått ny lägenhet, som jag inte ens har sett.

Mamma försökte byta tåg till buss när jag ska resa till Skövde på grund av infektionskänslighet, tyvärr var de inte så välvilliga, så jag får vänta eller åka tåg. Men jag ska ringa min svägerska och fråga hur det är om jag tar munskydd på mig på tåget – om det funkar då. Det är väl tveksamt, tror jag. Min syrra sa att de har haft problem med SJ, att de sitter tajt och så. Jag vet inte, jag har inte kollat.

Jonas och Sofia har i alla fall fått det fint i sin trädgård. De har hållit på väldigt mycket nu. Och deras katter har gått från innekatter till mer eller mindre utekatter på heltid. När de är 12 år – det är lite intressant. När morfar och de var där och matade dem, så vill de inte släppa ut dem och de fattade inte varför, men det var ju för att de var rädda för att inte få in dem igen – katterna kunde inte förstå varför! De var glada när Jonas och Sofia kom hem från stugan igen och allt kunde återgå till det normala.

Pappa och syrran fick upp 256 makrillar igår – det var storfångst! Jag trodde inte det var sant, jag trodde de drev med mig, men det gjorde det inte. Min syrra gillar att fiska – hon är kung på det! Hon har till och med fiskat med brutna knogar en gång – det är inte alla som hade klarat det. Gips och plastpåsar – då går allt!

Det sista jag vill skriva är att jag har bytt vårdcentral och jag är jättenöjd med den nya. Det går fortfarande jättebra där. Dock så märker jag av semestern lite. Det var kanske lite dumt att byta mitt i semestertider, men det är som det är. Då har man lärt sig det!

Jag är taggad för den digitala Pride som ska vara i höst. Det blev inte så mycket av West Pride. Jag missade att det var en digital parad, det var tråkigt. Den var också på lite konstig tid – kl 11 en torsdag. Jag hade inte koll på det. Men det var ändå 5 000 som deltog. Man får satsa på nästa års Pride helt enkelt. Stockholm blir också bara digital. Men det blir ju något i alla fall, så jag ska se om jag inte kan delta lite. Sen brukar väl tillgängligheten vara lite så där, utifrån min syn, men jag får väl ha någon hjälp.

Nu ska jag börja avrunda, annars blir ni uttråkade och det blir för långt.

Ha det bra och ta hand om varandra och gör något kul men var försiktiga, så ni inte blir smittade. Men jag tror att här i Göteborg börjar det blir lite bättre, däremot uppe hos mamma är det lite mer nu. Det är inte jätteroligt. Det var mest i Tibro, den lilla orten, det är sjukt. Karlsborg har bara 2 fall och inget på äldreboendet där mamma är chef.

Jag kommer in på fredag igen. Om det är något så kan ni höra av er till mailen eller Facebook. Jag funderar på att skaffa Insta, så jag kan lägga upp bilderna där, men det får jag se. Jag ska läsa på lite om det först. Målningen är i alla fall fantastiskt.

Det här var allt. Många varma kramar i sommaren från Thomas W.

Allmänt | |
Upp