Vecka 28

Hej,

Jag skulle blogga mer, men jag hann inte. Jag hade stora mail som tog tid att läsa. Men det har inte hänt så mycket ändå.

Jag var ju på den bion om Downs syndrom. Den var bra. Sedan har jag varit på mina urladdningsträffar i parsamtal, dock på zoom. Vi har inga fysiska träffar nu. Inte förrän tidigast i november. Tråkigt, men det är väl bra för att minska smittspridningen.

Det sista som jag vill skriva är att jag har fått en ny hobby. Och ett nytt sätt att meditera på: Det finns appar på Facebook där det är teckningar som är uppdelade i färger och siffror. Varje färg har en siffra och så ska man fylla i. Det blir jättefina bilder.

För er som är intresserade av att titta på vad jag har gjort så finns de under ”Mina händelser” på Facebook. Gå gärna in och gilla.
Det kanske inte låter så stort, men för mig som gillar att måla och inte har hittat något bra sätt, så är det jätteviktigt. Jag har gjort 17 bilder sedan förra helgen. Det är många som kanske anser att det inte är att måla, men det blir fina bilder. Och det är väldigt lugnande.
Så jag mår bättre nu än vad jag gjorde innan. Trots att Baklofenet är borta.

Jag har äntligen fått en bra läkare på min nya vårdcentral: Hon ska hjälpa mig med allt, så det är bra. Det är en privat vårdcentral som jag haft förut. Backa Läkarhus Capio. Jag vill inte göra reklam, men personligen tycker jag att de är helt suveräna där.
Bra på att bemöta alla människor så jag är nöjd med att jag bytte tillbaka.

Jag ska till stugan imorgon. Vi ska grilla. Hoppas Ronja är hemma. Hunden alltså.

Det är skönt att ha kommit tillbaka till bloggen igen. Det hjälper också. Så jag kommer tillbaka nästa vecka igen.

Nu måste jag avrunda, tyvärr, men vi kan ju ha kontakt via Facebook. Det enda man får tänka på är att assistenterna skriver där. Så man kanske får tänka om man pratar privat att det är assistenter, men de har ju tystnadsplikt så det kommer ingenstans,

Ha det så bra så hörs vi nästa vecka igen.
Var försiktiga med smittan, så ni inte blir dåliga.
Njut av sommaren och semester om ni har det. Jag ska försöka njuta av den här sommaren även om den är lite konstig.

Kram till er alla från Thomas W!

Allmänt | |
Upp