Alla hjärtans dag - vecka 7

Hej!

 

Ikväll blir det spelkväll igen, med min kompis. Det blir kul – jag hoppas jag vinner igen… eller att vi vinner varsin omgång, så blir det rättvist! Jag har ett nytt spel, det är samma speltyp men med ny upplaga – det är ”När då då?” från 2019, så det är alldeles nytt. Så nu kan man inte fuska och komma ihåg frågorna från tidigare, utan man får tänka – det är jobbigt!

Det är min tur att bjuda på mat också, så jag blir fattigt! 😉 Vi betalar maten varannan gång, det är en ganska mysig tradition. Plus att det är bra för det drabbar ingens ekonomi mer då.

Dansen var trevlig i tisdags. Jag fick hoppa av min studiecirkel, för jag kan tyvärr inte klona mig. Visserligen är båda aktiviteterna på Dalheimers men det gick inte ändå. Men jag prioriterar gärna dansen, för den tycker jag är trevligt. En av de assistenterna jag hade i tisdags gillar också att dansa, så vi hade askul i två timmar. Men vi var lite varma när det var klart, för vi dansade varenda dans. Det är bra motion för mig, jag blir svettig, det gillar jag.

Jag har ambitionen att börja simma och bowla också, men jag får se vad jag hinner. Jag har ju rätt många parsamtal och de vill jag inte sluta med, för de är viktiga för mig. Jag säger alltid vartenda år att jag ska vila. Nu är det väl visserligen lugnare i mitt liv än var det brukar vara, men det blir aldrig någon vila, men jag trivs med det ändå. Jag blir rastlös om jag har för lite att göra. Det är kul med dansen också, för det är en nygammal hobby. Så nu är mina hobbys:

-       Bio

-       Hantverk

-       Dans

Det känns bra! Kyrkan kan man nog inte räkna till hobby, men den är viktigt i alla fall! Men jag har inte varit där på några veckor nu, för jag är så lat. Men jag återvänder alltid till kyrkan även om jag inte varit där på ett tag. Jag vet inte om jag ska gå på söndag, jag tror kanske det. Det är bara det att jag har spelkväll idag och imorgon ska jag ut på en kompis födelsedagsmiddag, så det blir fullt. Och så har jag två parsamtal på söndag. Så det där med att vila på helgen, det förstår jag inte riktigt… Jag tänkte gå en promenad, men det får jag nog göra på måndag istället.

Morfar har det bra nere i Thailand, det är bra! Han skrev att det var lite kallt det var ”bara” 26 grader. Det är riktigt kallt för att vara i Thailand, jag hade jublat om det var 26 grader här – jag längtar så mycket efter sommaren. Det blir OS, West Pride och sen har jag bytt Stockholms Pride till en resa till Karlskrona och Öland med DHR. Det är visserligen en kortare resa och man är borta en kortare tid, men då är allt ordnat och det känns lite säkrare. Vi åker med samma buss, som vi åkte till Stockholm med, så jag vet ju att det fungerar bra. Det blir kul att åka med ett kompisgäng också!

Jag åker till Stockholm Pride nästa år istället. Förhoppningsvis så har jag någon att åka med då också. Vi får se… Det känns som jag är redo att träffa någon i alla fall.

Sen ska jag ha dansträningsläger i maj också – det blir kul! Fast det blir inte så lång tripp för mig, för det är inte så långt härifrån – det blir på Dalheimers! Så det är tråkigt att inte behöva bo på hotell, för det tycker jag tillhör träningsläger. Men det blir mitt första träningsläger så det blir kul, Det är tre dagar med dans, så man kommer vara helt slut. Stackars assistenterna, de kommer var helt utbrända! Och min vänsterarm kommer nog att vara lite slut, med tanke på att jag kan bara använda den, för jag måste köra med den andra. Jag lärde mig tisdags att jag måste nog värma upp armen, för det knakade mycket i axeln, men sånt är livet – jag överlevde! Det var värre sist, när jag var ung och tränade, då fick jag väldigt ont, så då fick vi stå och stäcka ut armarna mycket bakåt ganska ofta. Det var delvis därför jag slutade också. Sen tog ju skolan mycket tid. Högstadiet var hårt och man hade inte tid för dans. Men jag får vara lite försiktig så att axlarna inte tar slut igen. Jag får lära mig att värma upp ordentligt och även stretcha efteråt.

Parsamtalen går bra, jag har haft hela veckan nu och kommer ha både imorgon och på söndag. Det är kul! Det har blivit viktigt för mig, det där! Vi hade kurs igår igen, och då var vi faktiskt här, hemma hos mig, för vi kunde inte ha den vanliga lokalen, eftersom det var sportlov. Men det gick bra att vara här också, fast jag var lite rädd att det skulle bli trångt. Mina assistenter var så snälla och gick till Dalheimers, så vi hade hela lägenheten i fred då. Rätt skönt att slippa tänka på assistenter för en gång skull. Alla gillade min nya matta med universum på, så vi skojade om att vi parsamtalade mitt i universum.

Jag vet inte om jag skrev om det sist, men jag har varit på LasseMajas detektivbyrå, den nya. Den var bra! Lagom lång också! Faktisk lite mer avancerad än de tidigare, så till och med jag fick tänka lite, även om det är en barnfilm. Det ska komma rätt många av de filmerna, men hur många vet jag inte. Jag hade tänkt att gå på bio i helgen, men om jag genomför alla planer som jag har tänkt i helgen så hinner jag inte det, men men, det är så det är i livet ibland. Men jag vill gärna hinna se:

-       Frost 2

-       Sune – the bestman

-       En del av mitt hjärta

Jag tror mamma skulle gilla ”En del av mitt hjärta” för det är en massa Tomas Ledin-låtar i den. Jag vet inte om hon har varit och sett den, men annars så ska jag tipsa henne om den.

Jag har inte blivit färdig med någon bok på den här veckan, tror jag. I så fall har jag hjärnsläpp nu… Jag är färdigt med den ”Nej och åter nej”, men den har jag redan skrivit om. Jag håller på med en intressant bok nu, men jag har precis börjat och inte kommit långt alls. Sen har jag försökt många dagar, men jag bara somnar.

Det som har rört mig mycket i huvudet nu är ”Sofias änglar” och jag har typ tittat på flera avsnitt om dagen, jag vet inte varför. Kanske att jag behöver urladda någon känsla. Jag urladdar bra när jag tittar på det och det går åt många servetter. Sen mår jag bra, men det kan vara något undermedvetet. Det kan vara någon sorg, för det har ju varit en del de sista två åren, så det är inte så konstigt att jag reagerar. Men jag tänker att det får vara så. Det är fint också. Nu får vi byta ämne här, för det blir regn här annars…

Jag ska ringa min bror och fråga om jag får komma till huset snart. Det vore mysigt! De har säkert kommit iordning bra där nu. Jag vill ha TV-speldag! Och så tar jag med mig Adam och någon TV-spelsnörd till, så blir 5 TV-spelsnördar där. De har ju alla konsoler nästan. Och typ mängder av Tv-spel, så det är ett paradis för mig. Jag fick ju ett nytt riksfärdtjänstbeslut som gäller hela året, så jag kan åka så ofta jag vill dit – det är bra. Sen åker jag väl ännu oftare när barnet kommer. Jag är trött på att vänta nu, jag tycker barnet kan komma! Men om jag är trött på att vänta, vad ska inte Jonas och Sofia vara då!?! Men det går fort, de kan ringa när som helst nu. Sen är det några månader kvar att vänta innan man får åka och hämta. Jag har sagt till Jonas att han inte får skoja om det när han ringer, för då blir jag arg. Det tror jag aldrig han skulle göra heller. Jag har redan köpt presenter som ligger i garderoben. Några könsneutrala grejer och kläder i olika storlekar, eftersom vi inte vet hur stort barnet kommer vara eller vilket kön, men det blir en bra överraskning! Jag återkommer givetvis om det här, säkert tidigare, men också när vi vet något.

Jag har varit på ett förberedande möte om West Pride också, det var intressant. Unga rörelsehindrade tillsammans med DHR ska ha en programpunkt där. Det blir kul, det är viktigt för mig. Så jag kommer givetvis att delta och jag hoppas att många fler vill delta också! För det är viktigt att vi syns. HBTQ är viktigt i alla delar av samhället, framför allt när samhället blir mer öppet, då ska alla vara fria att uttrycka sig och synas, oavsett vad man råkar tillhöra för grupp, ekonomiska förutsättningar. Men det är på g, vi ska ha några planeringsmöten till. Det är i juni som West Pride är, jag tror programmet kommer ut snart. Jag ska kolla in det, för jag kommer ju att delta i mer än bara DHR:s punkt. Jag hoppas att det är många punkter om trans. Vi behöver synas extra mycket, för vi är en grupp som inte syns så mycket idag, folk har inte heller kunskap.

Nu har jag skrivit ganska mycket och det är några grejer till jag vill skriva och det ena är att det är Mello imorgon, och jag följer det ganska slaviskt. Däremot har jag kommit fram till att jag ska hjärtrösta istället, via plattan. Då är det 5 hjärtröster gratis. Det är viktigt för mig att rösta, men det kan bli ganska dyrt, så därför är det bättre att köra på hjärtröster istället. I maj, när den det är Eurovision Song Contest, så ska jag vara med kompisar och vi ska ha schlagerfest i DHR:s klubbstuga, det brukar vara väldigt trevligt.

Nu får jag avrunda, annars blir det alldeles för långt.

Ni får ha det bra! Jag skulle kommit in på onsdag, men det gör jag inte, utan jag tror inte jag kommer in förrän på fredag igen. Jag ska på en utbildning då, som Konsensus har om autism och aspberger, det är därför och det tycker jag är viktigt.

Ni kan givetvis skriva till mig på FB eller kommentera här, eller maila, det går bra!

Som jag sa, så skriver jag mycket när jag skriver, men inte lika ofta som förut, för jag är upptagen av mycket annat.

Ni får ha det bra och ta hand om varandra och gör något kul – det hjälper mot allt!

Många varma kramar

Thomas W

 

Allmänt | |
Upp