En äkta Thomas W, inlägg 1 i vecka 37

Hej!

 

Jag har inte skrivit på länge, eller jag har glömt att skicka ut sms:et till er, jag ber om ursäkt igen. Idag blir det ett kortare inlägg, för jag har haft en massa mail, som vanligt! Nu kommer jag få mindre mail snart, för jag har bett om att få hoppa av DHR:s styrelse, för att jag har mycket annat att göra, jag hinner inte och jag har inte så stor lust heller längre. Jag har hållit på sen jag var 17 år, så det räcker nu. Sen kommer jag alltid vara en aktiv medlem, det är inte det, men det är bara styrelsejobbet jag vill slippa och alla obekväma beslut och sånt.

Nästa vecka bär det av till Stockholm för mig och då kommer jag inte in alls. Ni får försöka överleva detta! Jag ska till riksdagen, slottet och DHR:s förbundskansli och något museum som jag inte kommer ihåg vad det heter. Sen ska jag hitta på lite egna grejer på kvällarna också, b la gå till Cosmonova. För er som inte vet vad det är, så är det en stor biograf där hela rummet är uppfyllt av bilden, ofta så är det rymdfilmer eller naturfilmer eller något mäktigt, så det känns verkligen som man är i filmen.

Jag har varit på två biofilmer, dels ”It” den var väldigt läskig och väldigt, väldigt lång, den var 2:50 lång. Så det var lite jobbigt att sitta still så länge. Men det gick ändå bra. Jag flög några gånger. Jag kan inte rekommendera den om man har spindelfobi. Den var bättre än 1:an, mer läskig! 1:an var bara läskig i början, enligt mig alltså.
Sen var jag på ”438 dagar” igår. Den var väldigt bra och intressant! Det var ju om de här två svenska journalisterna som satt fängslade någonstans, jag kommer inte ihåg vilket land det är, men den var väldigt bra. Den kan jag rekommendera! De flesta vet väl hur den slutar, men det kan ändå vara intressant att se hur de väljer att berätta det och så. Den är ju gjort väldigt mycket på deras egen berättelse, så det är väl bra sätt att få veta hur de upplevde det, om man inte har läst deras bok.

Det största som har hänt i mitt liv sen sist jag skrev, är att mitt namn har gått igenom – nu heter jag Thomas hos skatteverket också! Och igår ändrade jag hos Färdtjänsten, så nu säger de ”Thomas” när det hämtar mig, det var stort! Om folk bara respekterar det, så kommer jag kunna leva i lugn och ro och slippa all förbannad transångest! Sen kommer den säkert komma ibland, men inte alls i den utsträckningen förmodligen. Det känns helt underbart! Jag ska ha namnfest om ett tag. Det tänker jag kombinera med min väldigt försenade 35-årsfest. Jag hade planerat att ha en stor fest, men jag hamnade på Sahlgrenska med rosfeber 2 dagar efter min 35-årsdag, så det blev inte mycket med det, tyvärr. Men då blir det nu istället – det är bra!

Det går bra att vara kyrkvärd, jag har bara gått bredvid en gång hittills men det kommer säkert fortsätta att gå bra. Jag var ganska mycket nervös första gången, men förhoppningsvis lär jag mig att hantera det, så det blir ok. Även där har jag lite transångest, men jag tänker att det går över. Har jag bara gjort det några gånger och ser att folk inte tittar extra på mig så kommer det att vara ok.

Nu måste jag snart avrunda, men jag kommer in imorgon igen, så det blir inte alls länge som ni måste stå ut utan mig! Jag kompenserar upp för nästa vecka! Jag har bara en timme då, men förhoppningsvis har det inte kommit mycket mail, så det blir bara bloggtid, hoppas jag!

Mitt sovrum är lite förändrat, men det kan jag berätta mer om imorgon. Men jag kan säga så mycket att jag är väldigt nöjd med resultatet.

Ni får ta hand om er nu och försöka att inte blåsa bort om ni bor i Göteborg. Jag hoppas inte att det blåser lika mycket som det ser ut att göra, för då hoppas jag inte att någon ska behöva gå ut!

Hitta på något kul – det hjälper mot allt! Det ska jag göra! Det är handboll på TV idag, det är ett Göteborgslag som ska möta IFK Skövde, så det är lite kris med vem jag ska heja på! Mina gamla rötter eller mina nuvarande instinkter?! Frågar jag min morfar så är det en självklarhet vad jag ska heja på – IFK Skövde alla gånger! Men jag vet i fan… Därför tar jag Alingsås, som jag bara gillar, det är lättare så!

Det var jättekul att det gick bra för Alingsås förra säsongen. Jag har följt dem i 8 år och tycker att de är ett fantastiskt lag. Det är konstigt, för jag har ingen koppling dit, mer än några vänner och att de har gjort min transutredning, men det gör inte att jag hejar på dem som handbollslag antar jag! Jag får fråga morfar när de spelar sin första match, för då måste jag titta, oavsett om jag är i Stockholm eller inte. Morfar är min vandrande sportinformatör, jag behöver inte hålla reda på något, jag får allt serverat! Det är bra, eftersom jag har lite svårt att läsa, så underlättar det väldigt mycket.

Nu blev det en lång avrundning här, det blir alltid så, jag förstår inte att jag alltid svävar iväg. Men jag är lagd sån, det är min teologiska sida som pratar, tror jag.

Men nu gör jag det inte krångligare än att skriva att vi hörs imorgon igen.

Hör av er om det är något och kommentera gärna.

Många kramar från en glad och äkta Thomas W

Allmänt | |
Upp